torstai 29. heinäkuuta 2010

Bensaa odotellessa ti-ke

27.7. (kuvia myöhemmin)

Eli kuten arvata saattaa, bensaa ei ole edelleenkään saatavilla. Vietimme siis päivän altaalla ja rannalla, ja palautimme auton iltayhdeksältä vuokraamoon. Sen verran bensaa sentään oli jäljellä.

Kävelimme sitten puikkelehtien eri kauppojen välillä Plataniasta hotelliimme Agia Marinassa. Matkan varrella oli parikin pelimaata, joissa kävimme viettämässä lämpimän leppoisaa iltaa.

Kokeilimme myöhään lähettää pullopostia Valtterin kanssa, mutta edelleenkin pullo vaan palautui rantahiekalle.

----------------------------

28.7.

Kuuma päivä, katumittarit näyttivät +39 astetta. Aamulla oli sentään tuuli tyyntynyt niin paljon, että salkoon oli nostettu vihreä lippu. Iltapäivällä alkoi kuitenkin uudelleen tuulla, ja lippu vaihtui keltaiseen.

Merivesi oli kivan lämmintä, ja uimme siinä monta kertaa. Ville kävi snorklaamassakin, mutta loputtoman hiekkapohjan takia ei nähnyt yhtään kalaa. Tälle rannalle ei todellakaan kannata pakata snorkkeleita, nähtävää ei ole.

Altaassa vesi oli tuulen takia edelleenkin viileämpää kuin meressä, mutta ihanasti se virkisti kuumassa paahteessa!

Illalla menimme ajoissa, jo seitsemän maissa, syömään. Kiipesimme läheisen bensa-aseman nurkalta katua ylöspäin ravintolaan nimeltä Horatico. Tarkennukseksi, vieressä on myös ravintola Horatici. Ravintolat ovat joskus kuuluneet yhteen, mutta riitautuneet ja jakautuneet kahtia. Horatico on se kuuluisampi nykyään. Palvelu on ystävällistä, taustalla soi kreikkalainen musiikki, annokset ovat isoja, talo tarjoaa jälkiruuan (suklaakakkua jäätelöllä) sekä pakollisen rakipullon. Kerta kaikkiaan mainio ruokapaikka, vaikka vyöryimmekin ylensyöneinä alas rantakadulle. Kannattaa kokeilla!

Loppuilta meni lasten kanssa pelejä pelatessa (flipperi, biljardi), kun isukki oli sulattelemassa mahaansa hotellilla. Marcus kävi vielä kastautumassa meressä yhdentoista jälkeen, muttei uskaltanut - onneksi - pitemmälle. Vesi oli niin korkealla, että se oli huuhtonut eilen tekemämme hiekkalinnan mereen.